Dlaczego budzisz się w tym samym czasie każdej nocy?

Jeśli każdego wieczoru budzisz się o tej samej porze, zgodnie z Tradycyjną Medycyną Chińską (TCM), jest to wyraźny znak braku równowagi w twoim ciele, którym należy się zająć.

Teoria mówi, że nasz duchowy i fizyczny dobrostan jest bezpośrednio związany z naszymi wewnętrznymi systemami i rytmami, które rządzą naszymi funkcjami organizmu.

Procesy te znane są jako „rytmy dobowe” w zachodniej medycynie, ale TCM oferuje głębsze wyjaśnienie przyczyny tych blokad i ich znaczeń:

22: 00-23: 00: Hormony i metabolizm

Jeśli zmagasz się z zasypianiem każdej nocy, jest to oznaka niekontrolowanego stresu, zaburzeń endokrynologicznych lub problemów z metabolizmem.

23.00 – 1 rano: pęcherzyk żółciowy

TCM wierzy, że jest to oznaką wyczerpywania się zapasów energii w woreczku żółciowym, co powoduje słabe trawienie tłuszczu w organizmie, a także niskie poczucie własnej wartości i słabe umiejętności decyzyjne.

1: 00-3: Wątroba

Oznacza to, że twoja wątroba wymaga zrównoważenia i możesz doświadczyć takich objawów jak bóle głowy, chroniczne zmęczenie, niedokrwistość i nieregularne miesiączki. Na poziomie emocjonalnym jest to związane z gniewem, więc możesz także tłumić złość, frustrację lub urazę.

3-5 rano: płuca

Płuco jest odpowiedzialne za przeniesienie qi (energii) przez meridiany i całe ciało, więc jeśli obudzisz się o tej porze każdej nocy, możesz mieć ukryty smutek i żal, którym musisz się poddać. Te zaburzenia równowagi mogą prowadzić do złego układu odpornościowego, świszczącego oddechu, kaszlu i astmy.

5: 00-7: Duże jelito

Oznacza to, że musisz „puścić” rzeczy zarówno emocjonalnie, jak i fizycznie. Możesz cierpieć na suche stolce, wysypki skórne i zaparcia.

Dobre samopoczucie i wysokiej jakości sen każdej nocy poprawi jakość twojego życia, a skutki pozbawienia snu obejmują wysokie ciśnienie krwi, przyrost masy ciała, zapalenie ciała, wysoki poziom cukru we krwi, podwyższony poziom kortyzolu i wiele więcej.

Według National Sleeping Foundation poniższe wskazówki pomogą ci ustalić zdrową rutynę snu:

„- Trzymaj się programu snu tego samego czasu do spania i budzenia się, nawet w weekendy.

– Ćwicz relaksujący rytuał przed snem.

– Jeśli masz problemy ze snem, unikaj drzemek, szczególnie po południu.

– Ćwicz codziennie, a nawet lekkie ćwiczenia są lepsze niż brak aktywności.

– Zaprojektuj swoje środowisko snu, aby ustalić warunki, jakich potrzebujesz do snu. Twoja sypialnia powinna być chłodna – od 60 do 67 stopni i wolna od hałasu, który może zakłócić sen.

– Spać na wygodnym materacu i poduszkach.

– Użyj jasnego światła, aby pomóc w zarządzaniu rytmem okołodobowym.

– Wieczorem unikaj alkoholu, papierosów i ciężkich posiłków

– Twoje ciało potrzebuje czasu, aby przejść do trybu uśpienia, więc spędzaj ostatnią godzinę przed snem, wykonując uspakajające czynności, takie jak czytanie.

– Jeśli masz problemy ze snem, unikaj elektroniki przed snem lub w środku nocy.

– Jeśli nie możesz spać, idź do innego pokoju i rób coś relaksującego, aż poczujesz się zmęczony.

Źródło: www.collective-evolution.com

Post Dlaczego budzisz się w tym samym czasie Every Night pojawił się pierwszy w Healthy Food House.

 

from Healthy Food House https://ift.tt/2zFHu9d

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *